Kartalspor, öncesinde ve sonrasında olaylar yaşanan maç nedeniyle Kocaelispor yönetimine büyük tepki gösterdi.
Kocaelispor ile son derece güzel bir maç yaptıklarını anlatan Kartalspor Kulübü Başkanı Hüseyin Kurt, yaptığı açıklamada, rakip takım futbolcularını sergiledikleri mücadeleden ötürü kutlarken, rakip taraftar ve yönetime ise adeta ateş püskürdü.
Sabahın erken saatlerinden itibaren trenle gelen rakip taraftarların semtlerinde terör estirdiğinden, akreditasyonla maça gelen yönetici ve içlerinde futbolcuların da olduğunu öğrendikleri kişilerin ise provokatif davranışlarından şikayet eden Kurt, şunları söyledi: "Kocaelispor'un yönetimi ve taraftarı o şehre yakışmıyor. Kendilerinin 350 kişilik yasal taraftar hakları olmasına karşın 2-3 bin taraftarlarını ilçemize getirdiler. Bu kişiler de stat çevresinde araçlara hasar verdi, esnafı zarara uğrattı ve terör estirerek stada da biletsiz girmek istedi. Biz özellikle yönetimlerinden ricada bulunmuştuk, mümkünse taraftar getirmemeleri için ama onlar tersine buraya çıkarma yaptıklarını söyleyerek geldiler. Tabii istenmeyen olaylar yaşandı sonrasında. Görev yaptığım 4 senelik süre içerisinde hiçbir rakip burada yönetimime ve bana küfür etmemişti. Bu yaptıklarının hesabını her platformda soracağım. Bu küfrün sonuçlarına katlanacaklar."
"TRİBÜNÜNE, LAYIK OLMAYANLARI GETİRDİLER"
Kocaelispor yönetiminin kendilerine gönderdiği 24 kişilik listede sadece 5 yöneticinin bulunduğunu, diğerlerinin ise amigo olduğunu ileri süren Kurt, bu kişileri VIP bölümde ağırladıklarını anlatırken, şöyle devam etti: "Ama bu insanlar maçın bitimiyle birlikte, yönetimimize, futbolcularımıza ağza alınmayacak küfürler ettiler. Hepsinin hesabını da onlardan soracağım. Kocaelispor çok büyük bir camia ama bu insanlar bırakın orayı yönetmeyi, orada muhtar bile olamazlar. Bizim oradaki ilk maçımızda yine bize küfürler edip, takım otobüsümüzü taşlamışlardı. Biz ise onları burada baklava ile karşıladık. Daha ne yapalım anlayamıyorum. Şerefli insanların oturması gereken o tribüne, layık olmayanları getirdiler ve küfür ettirdiler. Sayın valileri de yanımızdaydı ve çok üzüldü olanlara. Eğer biz seyircimizi teskin etmeseydik, ölü bile çıkabilirdi oradan. Amaçları provokasyondu. Yaşananlar, onların adına büyük ayıptır. Daha da büyüseydi, ben 5 bin taraftarımı nasıl durduracaktım. Bunun hesabını nasıl vereceklerdi."
Rakip yöneticilerin 350 kişilik taraftar hakları olduğunu bilmelerine rağmen, 2 bin kişiyi İstanbul'a getirerek olay çıkartmayı planladıklarını kaydeden Kurt, "Bana bu takımın olaysız 1 tane maçını gösteremezsiniz. Bu kadar kişiyle savaşa mı geliyorsun? Kocaelispor, yönetim ve taraftarı olarak oldukça sabıkalı. Futbol Federasyonu Başkanı'na da anlatacağım bunları. Biz onların mecrasına girmeyiz, girersek de hepsini denize dökmesini biliriz. Bunlar; hapçı, tinerci takımı. Kartal'a çıkarma yapmaya kimsenin gücü yetmez" diye konuştu.
Ayrıca, karşılaşmanın Futbol Federasyonu Temsilcisi Vahap Şimşek'in kendilerinden, gelen 2 bin Kocaelispor taraftarını maça almalarını istediğini ve tüm sorumluluğu üzerine alacağını söylediğini belirten Kurt, "Kendisinden bu sözlerini yazılı ve imzalı olarak bana iletmesini istedim ama yapmadı. Benim kanuni haklarım belli. Kendisini de kınıyorum. Onun böyle bir yetkisi yok. Sana ne. Nasıl böyle bir talepte bulunabiliyorsun. Söylediğini yapsaydık, olayların önünü nasıl alacaktık peki" diyerek sözlerini tamamladı.