Seramoniye çıkarken çalınan Şampiyonlar Ligi marşı tüylerimizi diken diken yaparken kendimizi Şampiyonlar Ligi'nde bulduk. Ligin ilk maçında saha, seyirci ve organizasyon muhteşemdi... Ama! İşte şu amalar yok mu... Gerek konuşmalarda, gerek yazılarda ama gördüğüm zaman, tamam şimdi eleştiri yağmuru başlıyor diye düşünürüm.
Bursaspor'da sahaya sürülen 11 çok eleştirildi, neden mi? Çünkü Velencia maçın başından sonuna kadar çok üstün oynadı.
Gelelim teknik bakışa...
Bursaspor orta sahası ile Valencia orta sahası arasında çok büyük denge farkı vardı. Gerek oyuncu kalitesi, gerek oyun anlayışı olarak. Bir tarafta çok çabuk oynayan ve iyi anlaşan Valencia, diğer tarafta çok ağır oynayan ve birbirini top ayağına geldikten sonra arayan Bursaspor.
Takımlar arasındaki denge farkı skora yansıdı. Attıkları ilk gol de bir orta saha oyuncusu Tino Costa'dan geldi; hem de yaklaşık 30 metreden. Bu golde ve yenilen diğer gollerde kaleci Ivankov her zamanki performansından uzaktı. Bursaspor'un yediği ilk golden sonra oyun inisiyatifi tamamen Valencia'ya geçti. Orta sahadaki denge, oyunun sonuna kadar bir türlü sağlanamadı.
İkinci yarı Sercan ve Turgay oyuna girdikten sonra yaklaşık üç dakika Bursaspor oyundaki dengeyi sağladıysa da, Velencia bulduğu 3. golle Timsahların hızını kesti.
Spor Toto Süper Lig'de çok fazla fikir vermeyen İnsua-Nunez ikilisi zorluk derecesi yüksek bir karşılaşmada sahadaydı ve oyunda kaldığı sürede Bursaspor adına çok fazla performans gösteremediler. Ayrıca Hüseyin-Ergiç ikilisi Valencia orta sahasına göre çok ağır kaldılar.
Evimizde aldığımız bu ağır mağlubiyet sonrası şimdi ayağımız yere daha sağlam basacak sanırım. Bu lig, Şampiyonlar Ligi, kötü takım yok. Türkiye'nin kalbi Bursaspor ile atıyor. Bursaspor'un bu ligde olması büyük onur ve gurur. Fakat bu onurumuz ve gururumuz kırılmasın. Daha dikkatli hazırlanmalıyız. Rakibe sözde değil, sahada saygı gösterip ona göre çalışmalıyız. Valencia sanki iyi analiz edilmemiş gibi geldi bana. Yine de bu maçtan ders çıkarıp diğer maçlarda sahadan başımız dik ayrılmayı başarmalıyız.
Biraz da taraftardan bahsedelim. "Bilindiği gibi" desem yetecek aslında, o muhteşem taraftar bilet fiyatları, kendi çekişmeleri derken yine sahadaki yerini almış. Düdükle birlikte böyle birşey yok! Bir tezahürat ki İspanyollar birbirine bakıyor, gözlerinde endişe, "Biz buradan nasıl çıkarız!"...
Bu sefer olmadı Bursaspor... Lütfen toparlanıp diğer maçlara daha hazır çıkalım. Bu muhteşem taraftar her zaman arkanızda. "Yenilsen de yensen de taraftarın seninle" tezahüratında olduğu gibi.
Gururumuz kırılmasın!
15 Eylül 2010 13:48