Geçen sezonu 4. tamamlayabilmek için galibiyet hedefiyle çıktığı Avni Aker’de Güiza’nın son saniye golüyle kazanan Fenerbahçe, bu sene de ilk yarının son haftasında liderlik için sahaya çıktı ve yine Güiza’nın tek golüyle, çalkantılı günleri bitirip, liderlik moraliyle 2009’u tamamladı.
Sezonun en iyi oyunu
Alex, Santos, Güiza, Emre gibi yıldızlarının sorumluluk duygusu yüksek şekilde oynamaları, defansta Bilica ve Lugano’nun çok az hata yapması, Gökhan Gönül ve Özer’in fedakar oyunlarıyla bana göre sezonun en iyi futbolunu oynadı Fenerbahçe. Maçın zorluk derecesinin ilk nedeni Fenerbahçe’nin kendi konumu, diğeri ise havasını bulmuş, formda Trabzonspor’un zirveye tutunma maçı oluşuydu. Müthiş bir kenetlenmenin sergilendiği -her zaman söylediğim şekilde- Fenerbahçe’nin maç seçtiğini gösteren bir 90 dakikaydı aynı zamanda... Geçen sezonki performans, iki hafta fazla tatil yapabilmek içindi belki de. Çünkü geçen sezon 4. olan takım, 5.’den iki hafta daha fazla tatil yapabilecekti. Yine uzun bir tatile çıkarken çok konsantre bir Fenerbahçe vardı sahada. Alex’in hazırlayıp, Güiza’nın attığı gol Alex’in ciddiyetini ve kalitesini gösterdi. Özer’in yeteneklerinin yanı sıra mücadelesini de ortaya koyduğu bir karşılaşmaydı. Emre’nin sakatlığına rağmen her şeyini verme çabası da takdir edilmeli. Volkan güven verdi. Açıkçası Fenerbahçe’de kötü diyebileceğimiz oyuncu yoktu.
Trabzon gol yollarında şanssızdı
Trabzonspor’a gelince... Kötü oynamadıkları, çok iyi mücadele ettikleri bir karşılaşmaydı. Şanssızdılar. Umut’un direkten dönen topu ve çok net olmasa da bir kaç pozisyon... Çok centilmendi Trabzon taraftarı. Zirveden uzaklaşmış gibi gözükseler de benim iddiam o ki, yeni sayılacak hocasıyla ikinci yarıya iyi hazırlanıp, bu hedefi sonuna kadar kovalayacaktır. Bunu söylememin nedeni üst sıralardaki puan kayıpları ve yer değiştirmelerdir. Trabzonspor ikinci yarının başıyla birlikte iyi bir seri yakalarsa, şampiyonluk hedefini elindeki kadro hatta bir iki takviyeyle kovalayabilir. 3 puana çok ihtiyacı olması, gerginliklerinin de sebebiydi. Bazen çok şey yapmak isterken, hiçbir şey yapamayabiliyorsunuz.
Fener avantajlı mı?
Finalde Fenerbahçe’nin durumunu özetleyelim... İkinci yarıdaki fikstür avantajından bahsediliyor. Oynanmamış hiçbir maç avantaj değildir. Fenerbahçeli oyuncular her maça ayrı ciddiyetle bakarlarsa, ancak kazanabileceklerini bu ve bunun gibi bir kaç maçta gördüler. Söylenen avantajın arkasına saklanırlarsa veya maç seçerlerse, bu avantaj onların aleyhine dönen çok kötü bir arkadaş olur!