Ali Tandoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 20 yıl önce
Salihlispor ile başlayan futbol hayatında Denizlispor, Gençlerbirliği,
Beşiktaş, Bursaspor, Antalyaspor, Mersin İdmanyurdu, Adana Demirspor ve
Gaziantep Büyükşehir Belediyespor gibi Türkiye'nin önemli kulüplerinde
forma giydiğini söyledi.
Fiziksel olarak kendisini çok iyi hissettiğini, en az 2 yıl daha
sorunsuz şekilde futbol oynamaya müsait olduğunu düşündüğünü dile
getiren deneyimli futbolcu, "Türkiye'de bu işler biraz farklı işliyor.
Performans, fiziksel durumdan çok yaşla ilişkilendiriliyor. O yüzden
kariyerimin sonuna geldiğimi düşünerek futbolu bırakma kararı aldım"
dedi.
Bugüne kadar üzerinde emeği olan herkese teşekkür eden Ali Tandoğan, futboldan kopmayacağını vurgulayarak, şunları söyledi:
"Futbolun içerisinde doğup büyüdüm ve yolumu futbolun farklı bir
kulvarında sürdürmeyi planlıyorum. Futbolculuk bitti, inşallah iyi bir
teknik direktör olmak için çalışmalarıma başlayacağım. Kolay bir süreç
değil ama nasıl ki bugüne kadar futbolculuk için emek verdiysem, bundan
sonra hocalık için çabalayacağım. Şu an için hedefim yardımcı
antrenörlük yapmak. Devamında da teknik direktörlük yolunda eksiklerimi
tamamlamak için çabalayacağım."
Ali Tandoğan, teknik adamlık için herhangi bir teklif alıp almadığı
konusunda, "Bursasporlu yöneticilerden, teknik heyette bulunmam için
teklif almıştım. Bakalım zaman ne gösterecek. Şu an için bir şey
söylemek çok doğru olmayabilir. O yüzden bekleyip göreceğiz" ifadelerini
kullandı.
Futbola Salihlispor'da başlayan Tandoğan, 2009-2010 sezonu başında
Beşiktaş'tan Bursaspor'a transfer olmuş ve aynı sezon bu kulüpte lig
şampiyonluğu yaşamıştı. Tandoğan, ayrıca 8 kez milli takımlara
çağrılmış, 1 kez 21 yaş altı, 2 kez A2 ve 1 kez de A takım olmak üzere
toplam 4 kez milli formayı giymişti.